Anders Ericsson arbetade på Berggrens Maskinservice i Örebro och visste allt om grävmaskiner. Han var känd för sin kompetens och noggrannhet, och hans kunder vände sig alltid till honom när de behövde hjälp med sina maskiner.
En dag fick Anders ett samtal från en av sina kunder som behövde en hydraulhammare för att kunna utföra ännu mer varierande jobb med sin grävmaskin. Anders på Berggrens Maskinservice visste var han skulle få tag på en, så han bestämde sig för att åka till AMAS Svenska AB i Enköping för att hämta den åt sin kund.
Anders satte på släpet på sin bil och satte kurs mot Enköping. Resan skulle ta ungefär en och en halv timme, och Anders använde tiden för att planera hur han skulle bära sig åt för att få hem hydraulhammaren så snabbt som möjligt.
När han kom fram till AMAS Svenska AB möttes han av ett stort och välordnat lager. Han steg in och förklarade vad han behövde. Säljaren Magnus Uppsten log vänligt.

”Ja, vi har hammaren du behöver”, sa han och pekade ut mot lagret. ”Jag och några kollegor följer med dig och hjälper dig att lasta den på ditt släp.”

Anders följde efter Magnus Uppsten längs gångarna mellan alla verktyg. Han imponerades av den avancerade utrustningen och den höga tekniska kunskapen som verkstadens personal verkade besitta.

När de kom fram till rätt hydraulhammare inspekterade han den noggrant för att se till att den var i perfekt skick.

Sedan hjälptes de alla åt att lasta den på släpet. Anders satte sig sedan bakom ratten för att börja resan tillbaka till Berggrens Maskinservice. Han tänkte på den höga kvaliteten på hammaren och på den imponerande verkstaden och lagret han hade besökt.

Anders kände sig nöjd med att han hade kunnat hjälpa sin kund och leverera verktyget som behövdes för att utföra en viktig reparation. Han visste att han hade gjort sitt jobb på bästa möjliga sätt och att hans kund skulle vara nöjd med resultatet.
Lämna ett svar