Investera endast 200 spänn och du får ett Guldläge på Nätet

För er som har 200 spänn kvar på fickan efter julhandeln och vill investera i något som verkligen kan ge mycket pengar tillbaka ska lyssna på mig. Köp boken Guldläge på Nätet. För 200:- och lite vilja kan detta bli startskottet för lysande affärer.

-Så vad handlar det om då?
Det handlar så klart om sökmotoroptimering, den mest kostnadseffektiva marknadsföringen på nätet. Glöm Facebooknärvaro och andra sociala plattformar här snackar vi prickskytte.
Prickskytte är just vad sökmotoroptimering handlar om. Till skillnad mot traditionell marknadsföring så kan du som satsar på SEO som det ofta förkortas nå just din målgrupp i den fasen din kund är benägen att ”slå till”. Det handlar om att utforma din webbplats och de enskilda sidorna så att Google visar just din webbplats när någon eftersöker det du erbjuder.

Guldläge på Nätet ger dig förutsättningarna

Boken har förvisso inte kommit ut ännu och jag har av den anledningen inte haft möjlighet att läsa den, men med författarnas gedigna bakgrund törs jag lova att boken kommer vara vara till stor användning för dig, och har du den minsta lilla entreprenörsanda inom dig så är risken stor att du snöar in dig i ämnet och ser stora framtida möjligheter tona fram.
Å andra sidan finns det här en motsättning, Michael Wahlgren och Magnus Bråth livnär sig på att sälja SEO till företag, så frågan är varför de vill lära ut i ämnet?
-Svaret är nog ganska enkelt.
Av historien vet vi att den som är bäst alltid måste jobba mycket hårdare än ”tvåan” och jag tror detta är en process i det hela, författarna vill helt enkelt tvinga sig att bli ännu bättre på vad de gör genom att tillfälligt minska avståndet till motståndarna och därigenom känna pressen att ta sina kunskaper till nya nivåer.
Ett faktum är att SEO-branschen är ung och det finns fortfarande ganska lättförtjänta pengar att hämta om du som företagare satsar på SEO till din hemsida. Alltså har du inte gjort det hittills är det dags innan dina konkurrenter gör det. Detta är även en utveckling som jag tror att Michael Wahlgren och Magnus Bråth vill fortskynda genom boken. Kort och gott vill de att de basala kunskaperna inom SEO som idag många SEO-Byråer tar duktigt betalt för ska nå ut till företagen direkt.
Vad som händer då är att agnarna skiljs från vetet, det blir en större utmaning om sökresultaten som kräver mer sofistikerade metoder vilket inte alla kommer att klara av.
Av den anledningen tycker jag att det är ett klokt val att göra din satsning redan idag, och med bokens hjälp kommer du att kunna göra en stor del av arbetet själv och därmed se din hemsida plocka placeringar från konkurrenterna.

Själv är bäste dräng?

Det är som så att jag själv köper SEO även om jag kan en del i ämnet. Själv är inte bäste dräng och det visste jag redan från början men jag har medvetet avvaktat ett bra tag innan steget togs att köpa in tjänsten. Detta för att jag tyckte det var otroligt roligt att lära mig samtidigt som jag hade möjligheten att få göra det utan bekostnad på något annat. Men i slutändan måste man kalkylera och värdesätta sin egen tid.
Men för guds skull är inte ”drängteorin” en anledning till att avstå och lära dig av boken, allting har nämligen sin tid och sökmotoroptimering kommer om några år vara en självklar del av din marknadsföringsbudget. Ju mer du förstår och ju mer av de grundläggande kunskaperna du kan själv, desto smidigare och lättare kommer du få i samarbetet med din framtida SEO-Byrå, det kommer bespara dig massor med tid och pengar.

Snabbfakta ”Guldläge på Nätet”

  • Boksläpp: 2014-01-07
  • Förlag: Kalla Kulör Förlag
  • Författare: Michael Wahlgren, Magnus Bråth
  • Pris: ca 200kr
  • Köp / Boka på: Adlibris, Bokus, CDON

Sammanfattning från bokens hemsida:

Sökmotoroptimering må vara ett svåruttalat ord, men innebörden är enkel och effekterna synbara. Det handlar om att synas högst upp på Google då över 60% klickar på toppresultaten. Hur du ska komma dit får du tips om i boken.
I Guldläge på nätet får du vägledning av två experter, Magnus Bråth och Michael Wahlgren, som under många år hjälpt både stora och små företag att förbättra sitt läge på nätet. Allt från stora pokerföretag till lokala cykelbutiker då sökmotoroptimering fungerar för alla. Det är det som är så fantastiskt.
I boken får du lära dig allt om optimeringsarbetets olika faser:

  • Analys – hur du finner de smartaste sökorden att synas på
  • On Page – hur du bygger upp din sajt med relevant innehåll på ett sätt som sökmotorerna gillar
  • Länkstrategi – vilka sajter som det är bra att få länkar från och som tar dig till toppen på Google.

I Guldläge på nätet får du dessutom lära dig hur du mäter dina framgångar så att du över lång tid framöver kan justera och förbättra din SEO. Det bästa är att du varken behöver vara raketforskare eller ha insikter i svart magi för att klara av detta – du behöver bara ha viljan att hamna på toppen!

Lämna en kommentar

*